Thursday, 19 December 2013

Luahan Hati Untuk Si Dia


Assalamualaikum....




Umpama timun hendaknya
Melanggar kami terluka
Dilanggar kami cedera
Tapi itulah nasib kami yang hina


Tanpa elaun seperti menteri
Makan bayar sendiri
Kereta bayar sendiri
Minyak isi sendiri
Jalan sesak kami hadap setiap hari


Mudah pula tuan berkata
Jangan makan bila ayam naik harga
Jangan minum manis bila naik harga gula
Jangan guna jalan jika tol naik berganda
Pindah ke negara lain jika tak suka Malaysia 


Kami umpama kain basahan
Tuan perah habis habisan
Akhirnya kami kekeringan
Merana kami tuan kesenangan


Duit sejemput kami diperas hingga rabak
Gaji tuan sedikit pun tak boleh ditolak
Diusul kami tuan amuk sampai koyak
Kami senyum lihat tuan makin menggalak


Tak mengapalah tuan
Kami terima segala ketentuan
Cuma ingat pesan Tuhan
Setiap perkara ada balasan
Nasib tuan belum ketahuan


Tuan jangan lupa
Kami manusia biasa
Sabar kami ada tahapnya
Luka kecil boleh menjadi nanah juga
Jangan sampai menjadi barah pula
Cukuplah tuan menyeksa
Cukuplah tuan buat kami merana


Kuasa tuan dari kami
Naiknya tuan dari kami
Jatuhnya tuan juga dari kami..




konfem harga makanan untuk si comel pun akan naik...pasrah je lah oiii...



4 comments:

  1. lepas ni kucing pun kene diet..hehe..nak jimat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe tau xpe...kucing pun jd slim nanti..:P

      Delete
  2. alalaaa comeyynya kucenn tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..nk tdo atas bantal je...:P

      Delete