Tuesday 14 February 2012

Percutian Yang Tidak Dirancang Part III

Assalamualaikum...


Pekan Lumut..


Seperti yg dijanjikan aku nk smbung entri aku yg sebelom ni...agak bz lately sbb nk setelkan byk bnda terutama kedai baruku...Lagi Pulak ma n abah ada kt umah..so,kena buat kerja apa yg patut..hehe..


Ok,4 the next entry aku nk cite pasal Pekan Lumut.....




Sampainya di Pekan Lumut pada pukul 8.00 malam, kami terus cari hotel untuk merehatkan badan dan bontot yg dh kebas akibat berjam2 duduk di seat kereta..rasa dh xlarat nk jalan2 kt Lumut ni..So,kami pusing 1 pekan nk cari hotel yg murah dan selesa...Agak susah nk check in sbb kami pergi time peak season..so,ramai yg dh booking hotel awal2..Cari punya cari kami dapat hotel yg paling murah dan selesa..Cuma RM60.00 je utk 1 malam..Tapi nama hotel ni aku dh lupa..hehe..kalo aku ingat nti aku update..


Lepas je check in kami terus merebahkan badan kami di katil yg xberapa nk empuk tu..Bila dh lepak2 dlm bilik dh mula terasa malas nk keluar jalan2..alangkah ruginya bila kita pegi holiday tapi hanya terperap dlm bilik hotel je..apa boleh buat,..penat mengatasi segalanya..;)


Lepas rehat n mandi, abang pegi beli makanan utk dinner..Abg beli nasik n paprik utk sorang mkn je sbb aku just nk share..xbrapa nk ada selera sbb kepala aku tersgt pning time tu..lpas mkn n makan ubat kami terus tdo lena dibuai mimpi...;)


Jom kite layan gambar2 di Pekan Lumut...




Aku jadi rambang mata bila masuk kedai ni..;)



 Salah seorang peniaga yg sedang mengopek ikan bilis..Ikan bilis kt lumut mmg segar2 xmcm kt KL..;)


Kat sini la kami park keta..Murah je..0.30 sen je utk 1 jam..Kami kena RM2.70 je..

 Ni terminal jeti utk ke Pulau Pangkor..


Deretan kedai yg byk menjual hasil2 laut..Kena pandai pilih kedai yg murah..


p/s: Best jgk Pekan Lumut ni...Kalau ada rezeki nk pegi lagi beli sotong kering byk2..;)


Next Entry...Pulau Pangkor..

No comments:

Post a Comment