Monday 15 October 2012

Langkawi Day 1 (Muqaddimah)

Assalamualaikum....



Siap ada muqaddimah...hahaha...

Sepertimana yang korang tau, 10hb Oktober yang lepas adalah 2nd wedding anniversary kami..Setelah dua tahun kahwin, barulah berkesempatan nak pergi hanimun..Dua tahun sebelum ni, tak berpeluang atas sebab sebab yang tertentu...

So, bermulalah episod hanimun aku kat Langkawi..Hope jangan ada yang bosan baca entri Langkawi aku sebab mungkin smpai part 20..hehe...


Kami tiba di LCCT satu jam sebelum depart..Cuaca sangat baik dan tiada masalah delay atau apa..Yang tak syoknya seat aku dan sang suami bukan sebelah sebelah..tapi takpelah, cuma 45minit je dalam flight..Kami tiba di Airport Langkawi pada pukul 1:30pm..Tunggu dalam 20minit, kami punya tourist guide a.k.a En Roy pun sampai dengan kereta wiranya..(Next entry aku cerita siapa Roy)



 nape kepalaku teleng disitu??

 Sang suami berkemeja kotak..;)


aku yang always poyo gile..haha..



Disebabkan kami belum booking mana mana hotel, Roy menolong kami untuk men'survey' hotel hotel yang sangat banyak di Pantai Chenang..Just walk in sebab kami hanimun bukan time peak season..so, rasanya tak ada masalah hotel penuh atau mahal..Kami decide untuk book hotel yang berlainan selama 3 malam kami di sana..Hotel yang mana? tu kena tunggu next entry yer..nanti aku citer details;)




Next Entry : Tubotel






p/s : Mood Tubotel masih lagi terasa hingga ke harini...;-P




3 comments:

  1. HAHA! Sapa suruh tak beli seats RM6... kalau tak dapat duduk sebelah sebelah... ;p

    Tubotel? Ok ok!

    ReplyDelete
  2. yunk, x sabar nak tau full entry pasal langkawi.. sebab zana ada gak plan nak ke sana.. so harapnya entry langkawi ni dpt jadi panduan utk zana..

    gambar first tu zana rasa sgt cool!! hihihi.. ada seni org yg ambik gmbr tu..

    ReplyDelete
  3. dayah : xde mkna nk bazir rm6 nk duk sebelah2..hahaha..45mnit je kot terpisah..;-P


    zana: bagusla u pilih lgkawi..mmg best sgt2 kt sana..jgn lupa bc entry i yer..tmpat mkn SEDAP yg plg pnting..;)

    i pn suka gmbar 1st tuuuu......;)

    ReplyDelete