Wednesday 17 October 2012

Langkawi Day 2 (Oriental Village & Sandy Beach Resort)

Assalamualaikum....


Masuk hari kedua kami di Langkawi..Alhamdulillah segala urusan dipermudahkan olehNYA..Walaupun terpaksa solat secara duduk di Tubotel, tapi kami tetap bersyukur...

Kami diberi kemudahan oleh Roy menggunakan kereta wiranya untuk senang kami bergerak ke sana ke sini..Alhamdulillah sekali lagi kerana Roy tak akan caj sebarang bayaran untuk kami..Rate untuk kereta sewa di Langkawi sekitar RM80.00 - RM120.00...bergantung pada peak season atau tak..

Selepas bersarapan, kami decide nak buat aktiviti laut atau lebih dikenali dengan Island Hopping di Langkawi..Tapi sayangnya bot untuk ke sana dah terlepas jam 9:00 pagi..Kami sampai dalam pukul 10:30 pagi..Tapi kalau nak pergi jugak, kena bayar RM200.00 satu bot untuk 2 orang..makk aii mahal bebenor..harga biasa RM25.00/person..jauh sangat beza..


So, kami pusing pusing kat Pantai Chenang dan Pekan Kuah je..Pusing punya pusing kami terjumpa Oriental Village..Apa yang ada kat sini? Jom kita tengokk..






Tiada kereta kuda ku bawak jalan jalan..;P


Macam macam jenis dress..ganteng bangat..geram!!


Colourful bags




Tak tau nak topi yang mana 1..;)


kaunter kabel car ada di sini


tak berpeluang nk try


yang ni pun tak try..rugi sangat..orang kata BEST!


Dah puas jalan jalan kami terus check in di Sandy Beach Resort..Harga untuk satu malam RM150.00 termasuk breakfast..Tapi kami dapat diskaun atas pertolongan dan jasa baik Roy..Thank you so much Roy..Kami cuma bayar RM120.00 je..Kira ok la tu kan..;)





Kalau peak seasons lagi mahal rasanya..


View di Sandy Beach Resort..Tenang..


Restaurant tepi pantai..


Queen size


haa..yang ni toiletnya di dalam yer, Puan Eida Baharom..hihi..


sebaik ada TV...;-P



Sandy Beach Resort ni takde apa yang special..Macam korang duduk dalam bilik kat rumah je..Cuma yang best, dekat dengan pantai dan restoren..Bangun tidur boleh terus pergi mandi laut dan makan..hihihi...




p/s : Time ni kena tukar bilik lain sebab ada masalah lampu tak nyala..hhmmm...





Next Entry : Parasailing





4 comments:

  1. hahahaha...
    lawak la ko na...
    sian dyh...

    ReplyDelete
  2. bEST....Toilet, bilik, lampu, tv, katil dan sebagainya bukan major problems kalau nak bercuti....Asalkan bahagia, ada ruang utk solat dan bersama insan tersayang sudah memadai...:)

    ReplyDelete
  3. Lampu xada bila honeymoon la besh...hehe..
    Beshnya dpt g honeymoon...

    ReplyDelete