Wednesday 20 February 2013

Akinabalu Part 10 [ Canopy Walkway ]

Assalamualaikum....



Disebabkan kami tak tahu yang canopy walk ni dalam poring hot spring, so terpaksalah we all ke sana sekali lagi..ni lah akibatnya kalau pergi bercuti pastu malas nak survey..hahaha..dah buang minyak + duit + masa..tapi takpelah..daripada menyesal tak sudah, aku rela la patah balik pergi sana..nanti orang kata, dah smpai Kundasang tapi tak pergi canopy walkway, rugilah..lagi geram and menyesal kan..huahuahua...so, kami bergegas ke sana dan sampai dalam pukul 930 pagi.. pergghhh...2x gua datang sini..otomatik kos pun bertambah 2x..hahaha..padan muka kitorang!!



Tiket nak masuk Poring tu RM3/person, tiket nak masuk canopy walkway RM3/person..Caj kamera RM5.. see? mana pergi ada je caj kamera ni kan...kalau semalam terus pergi canopy tu jimatlah RM3 kan..so, sape sape nak datang poring hot spring ni, korang boleh terus pergi canopy walkway..jangan jadi macam kami okay...:)








tengok tu! penyakit gayat takleh naik tau canopy walkway ni..




mula.........one two gooooooo....


 aikk...dah pancit ke??


ni pun pancit jugak...hehehe..


jauh rupanya nak naik ke canopy walkway ni..setengah jam baru sampai..aku ingatkan dekat..semput jugaklah weh..dengan aku ber'dress' bagai..salah tema daa...hahaha...........konon konon nak bajet cun dalam gambar..kalau tau kena panjat and redah hutan, tak gila aku berpoplook weiiii..........kikiki..


apa dah jadi dengan hakuuuu??? hahaha..takde makna pakai dress poplook..:P





Akhirnya sampai...rehat dulu di pondok manggas sebelum naik canopy walkway....


cantik gak tempat ni..


posing lu...


moh ler kitew...


panjangnyer........


takleh lebih 6 orang...kalau lebih camno pakcik??


Platform 1


 terkedek kedek..huhuhu..




baru platform 2...ada lagi 3 platform..kecut perut pulak..:P



senyum kambing...padahal gayat kan....hihi..


 paltform last...walaupun gayat tapi BESTTTT!!!!


aku tengah pikir *something* tuuu..takutnyerrrr.........




p/s : Nak bagitahu ni.....entry sabah ni makin lama makin banyak gambar tau...sebab makin lama makin BEST tempat yang aku pergi....hehehe...sebelum korang cakap aku ni SS, baik aku mengakuuu........huhuhu..........







12 comments:

  1. Cerita aku di sabah dah hampir habis.. hewheww

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke...aku byk lg...hehe..

      Delete
    2. takpe anna....continue2.....yang Ieda punya yani tengah khatamkan...buat bekalan masa ke sabah nanti (in shaa Allah kalau bos aku tak buat gila tak luluskan cuti..huhu)

      Delete
    3. bila yani pegi? ala bestnya.....nak ikutttttttttt....hahaha..

      doa byk2 bos yani luluskan cuti..:)

      Delete
    4. Kalau ada rezeki, 21-25 mac ni....tu la tengah takut ni kalau dia buat perangai tak kasi cuti (sebab dah dekat pilihanraya time tu--oppss, pecah rahsia!) ..kerja kat kerajaan negeri ni, kena standby anytime kalau cuti kena beku...tengah berdoa la ni, buat baik kat dia, dengar cakap dia (nampak naw kaki melawan bos selama ni..hahaha)

      Anna...jom, second round...AA kan tgh buat promo skrg ni!!!

      Delete
    5. aah nk dkt pilihanraya dh..my sis cuti dia dh kena beku 2 bulan..huhu...
      mintak2 boleh la pegi kan yani..kalo x rugilah tiket..:)

      ikut hati mmg nk book lg AA..hahaha..

      Delete
  2. gile berpoopluk kat canopywalk.kelasss kau jah

    ReplyDelete
  3. terror la, blh pakai dress lagi...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...salah tema la fida..xtau plak jalan nak naik tu adventure sgttt2.........

      Delete
  4. tu la psl seb bek poplook je kalo fareeda nyata jelita abih tudung ko :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg xjelita la yu kalo berfareeda..hahaha

      Delete