Thursday 14 February 2013

Akinabalu Part 6 [ Gaya Street ]

Assalamualaikum....


Gaya Street ni korang akan jumpa setiap hari Ahad je..ala lebih kurang macam pasar minggu la kalau kat KL..cuma kat sini macam macam benda ada jual..hanjing pun ado..hahaha...kami gerak ke Gaya Street dalam pukul 8 pagi camtu..kami dari rumah Kabir..dari Papar nak ke bandar KK lebih kurang 20 minit je..dekat je pun..time nak pergi rumah Kabir malam tu, kitorang sesat..2 jam baru sampai rumah dia..padahal tak sampai setengah jam pun sebenarnya..hehehe..


Sebelum gerak ke KK sempat la snap gambar anak anak Kabir yang very the ensem ni..tapi anak anak dia malu macam mak die...:)



dah macam kembar dah..ni la rope nyer kalau beranak setahun sorang..:)



 yang ni adik Syaqif yang tak lokek dengan senyuman..


yang ni abang Amirul yang agak pemalu..lagi manja dengan ibu berbanding adik..tengok tu, berkepit je kat ibu..:)


babai korang...in sha Allah kiter jumpa lagi nanti...:)





Jom ke Gaya Street pulak...macam macam ado kat sini..kita layan gambar ajo lah yo...:)




majoriti Chinese kat sini..






banyak gile keychain..nak bagi souvenier kat org boleh lah..


8 pcs RM10 je kot..murah je...


cta, gambar ni khas untuk ko..hehehe...


bawak beg besar nak isi barang..


rambang mataaaaaaaaaaaaaa..........


pearl..trademark Sabah..kat sini lagi murah dari pasar Philipine....datang sini WAJIB borong!


Aku beli banyak benda niiiii...............nak kasik orang...untuk aku 1 set je pun...:P 
3 set RM10 je..murah sangat!! tapi kena pandai beza tau pearl asli atau manik..


ayoyo........pork pun ada jual...uweekkk...ni yang x best ni..makanan harom pun ada jual..


fridge magnet buatan tangan yang sangat cantik...nan hado kat Pasar Philipine..limited edition ni..aku beli banyak jugak untuk family...


comel...:)


macam macam souvenier ado..



ala tomey tomey








kucing parsi...mahal kan?


ni sebijik kucing aku, Lucci...aku bagi free je kat orang...kalau jual dapat RM1300...:)


rabbit comey...dulu aku ada 10 ekor,...pun bagi free kat orang...baiknyaaaaa akuuuu....:P


haa ni memang rare....hanjing pun ado...kau hado???


mahalnya burung ni...


hamster...


anak ayam..geram je tengokk...



 kuih cicncin...trademark Sabah jugak...:)


kudap kudap


 haiyya...ini pun ado...hehe..



kebetulan ada tarian cina kat sini...layan kan aje....





p/s : kalau ikut nafsu memang habis beriban la shopping kat Gaya Street ni...:P






10 comments:

  1. hahaha..buah jambu paling ain sukaaa....xamik gambar ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambik tp lighting terlebih..xlawa gbr tu..:)

      Delete
  2. Aku tak sempat pergi sini. Kene pergi lagi ni KK.. hahahhahaha

    ReplyDelete
  3. kalo aku rmbg mata da tu ..
    aku da save da gambar tu.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pn rambang mata..hehe..siap save tu..:)

      Delete
  4. Nak fridge magnet.hehe

    ReplyDelete
  5. Comey2 brg kt psr gaya... Gelap mata nengoknye !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg pun..kalo kebetulan akak gi sana ari ahad, akak kena singgah sini..sbb brg sini jauh lebih murah dari psr filipin...

      Delete