Wednesday 13 February 2013

Akinabalu Part 5 [ Makan Seafood ]

Assalamualaikum...


Setel aktiviti pulau dah petang..Kami tukar baju kat Masjid Terapung kat bandar KK..kitorang dah checkout kat DM Hotel sebab malam ni nak tidur rumah Kabir (member Poli tanjung Malim dulu ) kat Papar..dah janji dengan Kabir and his wife, Ila..dorang kerja kat Sabah dah setahun lebih..




sempat singgah solat Asar di sini..diluar nampak gah dan cantik..tapi toilet di dalam sangat sedih..:(


Masjid Terapung Kota Kinabalu...sangat besar tapi pengunjungnya sangat kurang...:(





tumpuan hanya pada aktiviti mengayuh di dalam tasik...


So, sebelum tu kami pergi makan and  jalan jalan kat Pasar Philipine dulu..beli buah tangan sikit untuk dorang...Tapi kami tak tahu kedai makan seafood yang sedap kat mana..main belasah je..alih alih kena kedai yang mahal and tak berapa nak menepati citarasa kami...ya, kami memang terkena! hahaha..tapi memang susah nak cari kedai makan yang sedap kat Sabah ni..benda lain memang aku puji tapi bab makan susah sikit..asik kena yang tak sedap je..harga pulak mahal dari KL...hurmmm...nasib kami tak baik bab bab makan...:(


So, korang kalau datang Sabah, kena pandai pilih kedai makan yang best tau...tapi kebanyakan masakan Sabah takleh gi dengan tekak aku..:P



beli mangga manis untuk Kabir's family


banyak gerai ikan bakar kat sini..tapi awas! kena pandai pilih kedai..hahaha..


Sayap madu..macam best tapi kami tak beli pun..


fresh...


ni pun fresh jugak..macam2 ikan..


besarnya sotong..gerammm!!


udang..tak makan pun sebab adik aku alah dengan udang..nanti gusi bengkak..


yang ni xtau apa..kupang kot..


sang suami order nasi goreng je..tawar!



sang adik pulak order kuew tiau...juga tawar...ermm...


aku makan nasi putih dengan lauk lauk ini je..mintak ikan bakar..ingatkan bakar tawar cicah air asam tapi rope ini..tak minat sangat..tapi sotong tu mantappp! sedappp!!



aku mintak ikan jenahak masak berlada..tapi mana pergi ladanya???ish..ish..ish...sedeyyyy!!!



Total makan RM70.00++++...apa yang mahal sangat daaa????




p/s : takde semangat sangat nak cerita pasal makan makan kat Sabah ni..bab makan, memang indah khabar dari rupa...tapi mungkin juga kami yang tak jumpa kedai yang sedap dan murah..ya, salah kami bukan salah Sabah bah...:P






10 comments:

  1. sama ngn aku na..
    bab mkn mmg slalu xde rezeki nk mkn yg sdp bila pegi satu1 tmpt...
    slalu dpt yg xsdp je...
    kne mnd bwh jmbtn la kot buang badi aku ni..
    hahaha statement sengal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasib xbaik kan num kalo kena cmtu..ko kena gi mandi bawah jmbatan tamparuli kot..hahaha

      Delete
  2. Mahal gk 70.00, ikan bakar dia kira bape..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg mahal pun fida..xtau la aku die kira brapa..juna yg byar..aku gi salah tempat sebab dayah ckp ada je tmpat murah...tapi aku xjumpaaaaa...........

      Delete
  3. apesal tak beli sayap madu tuuuuuuu... itu je yang paling sedap kat pasar tuh... aku beli setiap kali aku pergi makan............... sedapppppppppppp sangattttttttttttttttttttttttt

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku ingt kat kundasang yg ko ckp sedapppppp tuuuu.....:P

      Delete
  4. rasanye sebb die tahu org semenanjung datang sabah kot..tu yg die charge mahal. ntah la..
    salam kenal anna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin la kot..die cam kot kami bukan org sabah bah..hehe...

      salam kenal jugak..thanks sudi drop sini..:)

      Delete
  5. Mahal jgk rm70 tu sbb korg bukannye amik udang besor pn... Ikan ngn sotong sikit kn...zura prnh otstesen kt beberapa tmpt kt srwk ngn labuan, mmg masakan dorg tawar.. Tk brape kena ngn tekak zura...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahal kan?entahla, spjg kt sabah xjumpa kdai yg sdap..nasib x baik la..harap2 akak nanti jumpa la kedai seafood yg sedap..

      Delete