Sunday 10 February 2013

Akinabalu Part 2 [ KK I'm Here ]

Assalamualaikum....


Tiba di bandar KK jam 530 petang..blurr sangat time tu sebab kami tak book mana mana hotel dan kereta sewa lagi..main redah je..Turun je flight, dapat mesej from eida G.E.D.I.K..Dia suruh amek buah taram kat kaunter wrapping..tak lepas masuk dalam flight katanya..aku pun tak pernah dengar and tak pernah makan buah taram ni..ingatkan sikit je tapi hamekk kau...sekotak besar uollss...ada la dalam 5,6 bijik...tapi aku lupa nak snap gambar buah tu..tapi bau buah taram tu memang kuat dan agak memeningkan kepala aku yang dah sedia pening...hahaha..

Aku makan seulas je buah taram..Sang suami dan sang adik pun makan seulas..Tekak tak boleh nak terima sangat..So, kami decide bagi buah taram tu kat K.Maya and member aku, Ijat..seronok tak hengat dorang dapat buah free..Mungkin memang buah feveret orang sabah bah...kan ijat kan? hihihi...
(Tapi Ijat cakap, orang Semenanjung panggil buah taram tu buah monyet..sebab monyet suka makan buah taram) korang pernah dengar tak?hihi.



credit pic Eida G.E.D.I.K


Disebabkan kami blurrrr nak naik apa untuk ke bandar KK, aku pun mintak no kontek owner kereta yang Eida sewa tu..Nasib kami baik, sebab ada lagi kereta kosong..iaitu kereta yang sama Eida gunakan masa diorang kat KK...Thanks babe mudahkan urusan aku..ni lah padahnya, aku tak survey survey before pergi holiday..:)



Viva RM90.00 untuk 1 hari

ni kawan aku, Ijat..satu poli masa kat PKB..dia tengah carikan hotel untuk kami time ni..Dia pun kurang pakar bab bab hotel kat KK walaupun dia berasal dari KK...dah ada rumah, buat apa check in n amek tau pasal hotel katanya...hahaha logik jugak!!


DM Hotel..disebabkan aku sampai KK pun dah golap, so terpaksa la main redah je hotel mana mana pun..hotel bajet ni tak berapa nak bajet sangat..RM88.00 untuk bilik double single..:)



bilik untuk 3 orang..aku share dgn sang suami katil single tu...huhuhu...







lepas mandi n tukar baju, ijat ajak gi karaoke kat centre point...pergh..dtg jauh2 layan karok plak...2 jam melalak..aku jadi pendengar setia je...pukul 2 pagi baru masuk hotel..:)






p/s : Rate kereta sewa standard kat KK RM90.00 untuk 1 hari..tapi kalau korang rajin survey, boleh dpat RM70.00 1 hari..:)





8 comments:

  1. Takpe babe. Bagi je sapa ko nak sbb aku dah bagi kat ko kan..HEHE~ Aku suka pulak buah tuh.. huhuhu.... DM Hotel!! Aku perasan hotel tu tapii aku duduk hotel lagiiiii budjet, dasar kedekutt... hahhahahaha!!!


    Ada lagi murah eh? aku servey tu paling murah, tu yang aku cakap paling murahh... hhahhaha.. Tapi kak Maya best, aku sukaaa ;) Semua yang aku servey RM100 ke atas sehari.. Mahal kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko mmg suka ek?patutlah beli byk gile beb..k.maya ckp die dh bgtau ko, buah tu xleh masuk flight kn? kalo aku pn, aku nk cari hotel yg plg bajet tp xjmpe beb sb dh mlm time aku smpai tu..bkn kedekut tp jimat..hahaha...


      mmg mahal pn wei..tp mber aku ckp standard kt sabah mmg 1 hari RM90..kalo 100 tu kira mahal la..tp wife kabir ckp ada yg rm70 1 hari tp kena pndai cari..mslhnya kite xpandai cari...:P

      Delete
  2. Cantik juga hotel , namoak bersih ..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hotel baru la aku rasa..sbb sume dlm tu baru n bersih..:)

      Delete
  3. salam perkenalan. anna alaui, boleh saya dapat no phone kereta sewa tu tak. insyaallah, saya ke sana minggu depan.

    ReplyDelete
  4. salam. salam perkenalan. saya nak minta no phone kereta sewa tu boleh tak...sebab saya nak ke sana minggu depan. terima kasih

    ReplyDelete
  5. Saya pernah dapat viva rm70 sehari, tp banyak prob, tayar botak, tempat lighter tak function (susah nak charge fon or pasang gps). at last saya call kak maya and thanks a lot to her sbb jadi penyelamat untuk trip kitorang. and thanks to you sbb i dpt no fon kak maya from ur blog

    ReplyDelete